Новини  Громадськість виявила ще три урядових законопроекти з корупційними ризиками

Громадські експерти виявили у
поточному порядку денному Ради низку урядових законопроектів із корупційними
ризиками.

Як підкреслив Віктор Таран,
директор Центру політичних студій та аналітики та співголова Громадської
експертної ради при Комітеті з питань боротьби з корупцією і організованою
злочинністю, регулярне виявлення експертами корупційних ризиків в урядових
законопроектах породжує серйозні сумніви у реальній відданості уряду боротьбі
із корупцією.

У законопроекті № 3102 Кабінет
Міністрів пропонує наділяти чиновників Державної ветеринарної і фітосанітарної
служби правом припиняти виробництво харчових продуктів на власний розсуд.

Згідно із законопроектом № 2436а,
дозвільний орган отримує можливість подавати або не подавати до суду, якщо він знайде
 недостовірну інформацію у заяві підприємця
про видачу дозвільного документу або виявить порушення вимог законодавства. Підстави
для вибору того чи іншого рішення є нечіткими.

Як зазначається у висновку
експертної ради, це може призвести до стягнення чиновниками неправомірних
винагород із підприємців за прийняття вигідних рішень.

Нарешті, законопроектом № 2476а
Кабінет Міністрів наділяється правом самовільно встановлювати умови надання
державних гарантій для НАК «Нафтогаз України». Водночас, НАК «Нафтогаз України»
звільняють від зобов’язання надавати майнове або інше забезпечення виконання
зобов’язань за державними гарантіями та вносити плату за надання державних
гарантій. Наразі це прямо вимагається діючим законодавством.

Отже, НАК «Нафтогаз України» не
буде нести жодних ризиків та відповідальності, а весь тягар можливих витрат
перекладається на державу. Це створює величезний ризик корупційних оборудок між
високопосадовцями уряду, управлінцями «Нафтогазу» та приватними банками.

Детальніше із текстами
антикорупційної експертизи можна ознайомитися на сайті Центру Політичних Студій
та Аналітики.

Громадська експертна рада рекомендувала
доопрацювати вказані законопроекти та вилучити корупційно небезпечні норми.
Проте, як зазначив Віктор Таран, минулого тижня голосами фракцій Партії
регіонів та КПУ, а також позафракційних депутатів законопроект № 2476а був
прийнятий за основу, попри застереження громадськості та протести опозиції.

Громадська експертна рада була
створена при Комітеті ВРУ із питань боротьби із організованою злочинністю та
корупцією у березні цього року. Нещодавні зміни до антикорупційного
законодавства передбачають, що Комітет проводитиме антикорупційну експертизу
законопроектів, поданих на розгляд парламенту. Громадська рада покликана
здійснювати громадську антикорупційну експертизу законодавчих ініціатив, брати
участь у розробці антикорупційного законодавства тощо.

Функції секретаріату ради виконує
Центр політичних студій та аналітики.

Наприкінці серпня Центр
Політичних Студій та Аналітики оприлюднив перші результати своєї роботи: серед
тридцяти законопроектів, зареєстрованих урядом у Верховні Раді протягом
парламентських канікул, у третині були виявлені корупційні ризики. 

Новини

172599d81613a136e33da73da1d2ff7d

Центр оголошує тендер на написання програмного забезпечення

Центр політичних студій та аналітики оголошує тендер на написання програмного забезпечення (веб-сайту) в рамках проекту “ Моніторинг фінансування політичних сил – основа доброчесності української політики”.

Аналітика

BAcloud2

Громадська антикорупційна експертиза законопроектів

Експерт Центру політичних студій та аналітики Роман Скляров бере участь у якості аналітика у громадській антикорупційній експертизі законопроектів Верховної Ради України, яка здійснюється Центром політико-правових реформ та Українським інститутом публічної політики.

openbudget

Закордоний досвід використання систем «Відкритий бюджет»

Прозорість використання публічних коштів є однією із складових демократичного суспільства. А бюджети – це найпотужніший інструмент уряду та місцевих рад для задоволення потреб і пріоритетів країни та її громадян. Нашою метою є зробити бюджетну систему більш прозорою і підзвітною суспільству. Громадськість має право на повну, своєчасну та корисну інформацію про те, як можновладці керують бюджетним процесом. Наш досвід показує, що, коли звичайні люди отримували інформацію, навички та можливості брати участь в громадському контролі за витратами бюджетних коштів, то це сприяло поліпшенню ситуації в боротьбі з корупцією.